Sudi-sudilah sign di sini......

Selasa, 25 Ogos 2009

Kasih haiwan....

Lihatlah... kisah benar dalam kehidupan... kasih seekor anjing.....



"hei.... bangun... bangun.... "

Seekor anjing telah dilanggar kereta di tengah jalanraya dan mati.
Kemudian seekor anjing lain cuba membantu.



"aku akan bawak ko ke tempat yang selamat.."

Apabila dia gagal mengejutkan kawannya, ia cuba membawanya ke tepi jalan tetapi tidak berjaya, sebab kawannya berat.



"sesiapa yang ada di sini... tolong saya.. bagitau saya apa yang patut saya buat..."

Walaupun jalanraya sibuk dan agak bahaya untuknya, ia tidak bergerak dari situ, masih menemani kawannya sambil menyalak meminta simpati orang ramai.



"macamana aku nak selamatkan ko...."


Yang melihat kisah anjing ni begitu tersentuh dengan kasih sayang anjing itu kepada kawannya..




Dan kita sebagai manusia, insafilah....
hargai dan kasihilah insan-insan yang bersama-sama kita....



Seja o primeiro a comentar

Catat Ulasan

Sudi-sudilah meninggalkan pesanan atau komen....

Blog Widget by LinkWithin

Tinta d'maya © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO